Obchodní podmínky

 

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

  1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) společnosti Výstaviště Praha, a.s., se sídlem Výstaviště 67, Bubeneč, 170 00 Praha 7, IČO: 256 49 329, DIČ: CZ25649329,  zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 5231 (dále jen „Prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavírané mezi Prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „Kupující“) prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího provozovaného prostřednictvím webového rozhraní www.eshop.navystavisti.cz (dále jen „Internetový obchod“), v rámci kterého Prodávající prodává zboží. Osoba mladší 16 let může Internetový obchod používat pouze, pokud k tomu udělí souhlas její zákonný zástupce.
  2. Kontaktní údaje Prodávajícího:
  1. Všechny informace o zpracovávání a ochraně osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracovávání a ochraně osobních údajů, které jsou k dispozici zde na eshopu pod ZÁSADY ZPRACOVÁVÁNÍ A OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ.
  2. Ustanovení těchto Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí uzavírané Smlouvy. Vytvořením objednávky (např. kliknutím na tlačítko, kterým Kupující objednávku dokončuje) se pro Kupujícího stávají tyto Obchodní podmínky závaznými. Smlouva a Obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Znění Obchodních podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek.
  3. Při sjednávání Smlouvy jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, aby Smlouva byla uzavřena bez současné fyzické přítomnosti Prodávajícího a Kupujícího, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí Internetového obchodu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky, na které je Internetový obchod provozován.
  4. Pokud některá část Obchodních podmínek odporuje tomu, co bylo ujednáno v rámci procesu nákupu Kupujícího v Internetovém obchodě, bude mít tato konkrétní dohoda před těmito Obchodními podmínkami přednost.
  5. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od Prodávajícího, je právnickou osobou či fyzickou osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

 

2. OBJEDNÁVKA ZBOŽÍ A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

    1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní Internetového obchodu je informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít Smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 Občanského zákoníku se nepoužije. Webové rozhraní Internetového obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní Internetového obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
    2. Objednávání zboží přes webové rozhraní Internetového obchodu může Kupující provádět bez registrace.
    3. Při nákupu zboží je Kupující povinen poskytnout Prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě.
    4. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím webového rozhraní Internetového obchodu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí Kupující. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradí Kupující za používání těchto prostředků (tedy zejména se jedná o náklady na internetové připojení k webovému rozhraní Internetového obchodu).
    5. K tomu, aby Smlouva mohla být uzavřena, je třeba, aby v rámci Internetového obchodu byl vytvořen návrh objednávky zboží. V tomto návrhu musejí být uvedeny zejména následující údaje:
      1. informace o nakupovaném zboží (v Internetovém obchodě označuje Kupující zboží, o jehož nákup má Kupující zájem, tlačítkem pro přidání příslušného zboží do košíku);
      2. informace o ceně, ceně za dopravu zboží, ceně za platbu, způsobu platby ceny a požadovaném způsobu doručení zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu objednávky v rámci uživatelského prostředí Internetového obchodu, přičemž informace o ceně, ceně za dopravu a platbu a celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě zvolného zboží, způsobu jeho doručení a způsobu platby za nákup tohoto zboží;
      3. identifikační a kontaktní údaje Kupujícího, tedy jméno, příjmení, bydliště, doručovací adresa, telefonní číslo a e-mailová adresa.
    6. V průběhu tvorby návrhu objednávky zboží může Kupující až do doby jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ objednávku Kupující vytvoří (dále jen „Objednávka“). Před stiskem tlačítka musí Kupující potvrdit své seznámení s těmito Obchodními podmínkami a svůj souhlas s těmito Obchodními podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „ Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány Prodávajícímu.
    7. Doručenou Objednávku v co nejkratší době poté, kdy bude Prodávajícímu doručena, bude Prodávajícím potvrzena zprávou odeslanou na e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávkya tyto Obchodní podmínky. Doručením potvrzení Objednávky ze strany Prodávajícího Kupujícímu dochází k uzavření Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím. Obchodní podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
    8. V rámci uzavřené Smlouvy se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá zboží, které je předmětem Smlouvy, a umožní mu nabýt vlastnické právo ke zboží, a Kupující se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí Prodávajícímu cenu za toto zboží.
    9. Mohou nastat i případy, kdy Prodávající nebude moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy zboží není dostupné nebo případy, kdy Kupující objedná větší počet kusů zboží, než kolik je ze strany Prodávajího umožněno. Informace o maximálním počtu zboží je Kupujícímu předem sdělena v rámci Internetového obchodu předem. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůže Prodávající Objednávku potvrdit, Prodávající bude kontaktovat Kupujícího, kdy Prodávající zašle Kupujícímu novou nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy takovouto novou nabídku Kupující potvrdí.  
    10. V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, vzniká Kupujícímu závazek k zaplacení Celkové ceny.
    11. V některých případech umožňuje Prodávající na nákup zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, aby Kupující v rámci návrhu Objednávky vyplnil údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak Kupující učiní, bude mu zboží poskytnuto s příslušnou slevou.

3. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

  1. Cena zboží je vždy uvedena v rámci Internetového obchodu, v návrhu Objednávky a samozřejmě v potvrzení této Objednávky. V případě rozporu mezi cenou uvedenou u zboží na Internetovém obchodu a cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou uvedenou v potvrzení Objednávky. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena cena za dopravu zboží a za platbu za zboží, případně podmínky, kdy je doprava či platba za zboží zdarma. Celková cena za zboží je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
  2. Prodávající vždy požaduje, aby Kupující provedl platbu celkové ceny za zboží před předáním zboží Kupujícímu. Úhradu celkové ceny za zboží může Kupující provést prostřednictvím platby kartou online, kdy v takovém případě probíhá platba přes platební bránu ČSOB, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: https://platbakartou.csob.cz/wp-content/themes/csob_acq/assets/media/files/op-prijimani-platebnich-karet-221001.pdf .
  3. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení celkové ceny za zboží a bude zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího.
  4. Vlastnické právo ke zboží na přechází na Kupujícího až poté, co Kupující zaplatí celkovou cenu za zboží a zboží převezme.

4. DORUČENÍ ZBOŽÍ

  1. Zboží bude Kupujícímu doručeno způsobem dle jeho volby, přičemž Kupující může vybírat z následujících možností:
    1. osobní odběr na výdejním místě Prodávajícího, které se nachází na adrese Výstaviště Praha, a.s., v Administrativní budově, Výstaviště 67, Praha 170 00;
    2. doručení prostřednictvím přepravní společnosti Zásilkovna.
  2. Zboží je možné doručit pouze v rámci území České republiky.
  3. Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení zboží bude Kupujícímu sdělena v potvrzení Objednávky. Doba doručení je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání zboží.
  4. Po převzetí zboží je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností Kupujícího zboží od dopravce převzít.
  5. Pokud je z důvodů vzniklých na straně Kupujícího zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je povinností Kupujícího nahradit Prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle Prodávající Kupujícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné do 14 dnů od doručení e-mailu.
  6. V případě, že Prodávající nebude schopen zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení zboží uvedené v potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, jsou Prodávající i Kupující oprávněni od Smlouvy odstoupit.

 

5. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  1. Kupující, který je spotřebitelem, tedy fyzickou osobou kupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má právo odstoupit od Smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu.
  2. Lhůta pro odstoupení od Smlouvy končí uplynutím 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy Kupující nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce):
    1. převezme zboží; nebo
    2. převezme poslední kus zboží, objedná-li Kupující v rámci jedné Objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně; nebo
    3. převezme poslední položku nebo poslední část dodávky zboží sestávajícího se z několika položek nebo částí.
  1. Od Smlouvy může Kupující odstoupit jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči Prodávajícímu, kdy kontaktní údaje Prodávajícího jsou uvedeny v čl. 1.2. těchto Obchodních podmínek (např. dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím elektronické pošty). Pro odstoupení od Smlouvy může Kupující zaslat e-mail  Prodávajícímu.
  2. Pokud Kupující odstoupí od Smlouvy, vrátí Prodávající Kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Prodávajícímu došlo odstoupení od Smlouvy, všechny peněžní prostředky, které Prodávající od Kupujícího na základě Smlouvy přijal, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Kupujícím zvoleného způsobu dodání, který je jiný než jaký Prodávající nabízí jako nejlevnější způsob dodání). Pro vrácení peněžních prostředků použije Prodávající stejný platební prostředek, který Kupující použil pro provedení počáteční transakce, pokud  Kupující neurčil výslovně jinak. V žádném případě tím Kupujícímu nevzniknou další náklady.
  3. Odstoupí-li Kupující od Smlouvy, je Kupující povinen zaslat nebo předat Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, zboží, které Kupující od Prodávajího obdržel. Lhůta je zachována, pokud Kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Kupující nese přímé náklady spojené s vrácením zboží. Zboží je Kupující povinen zaslat na vlastní náklady na adresu Výstaviště Praha, a.s., Výstaviště 67, Praha 170 00 nebo předat Prodávajícímu na této adrese Výstaviště Praha, a.s., Administrativní budova, Výstaviště Praha, Výstaviště 67, Praha 170 00.
  4. Kupující odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se Kupující obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
  5. Odstoupí-li Kupující od Smlouvy, není Prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než Prodávající obdrží zboží, nebo než Kupující prokáže, že zboží odeslal zpět Prodávajícímu, podle toho, co nastane dříve. Náleží-li Prodávajícímu náhrada za snížení hodnoty zboží, bude tato započtena na pohledávku Kupujícího na vrácení přijatých peněžních prostředků Prodávajícím.
  6. Ani jako spotřebitel však Kupující nemůže od Smlouvy odstoupit mimo jiné v případech, kdy je předmětem Smlouvy:
    1. dodávka zboží vyrobeného podle požadavků Kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
    2. dodávka zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
    3. dodávka zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej Kupující porušil,
    4. dodávka novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání;
    5. zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli Prodávajícího a může k nim dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
    6. dodání alkoholických nápojů, které mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejich cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli Prodávajícího;
    7. dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud došlo k porušení původního obalu;
    8. dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem Kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a Prodávající sdělil Kupujícímu, že nemá právo na odstoupení od Smlouvy.

6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

  1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Prodávající odpovídá zejména za to, že zboží:
    1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
    2. je vhodné k účelu, pro který jej Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil, a
    3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
  2. Dále Prodávající odpovídá za to, že vedle ujednaných vlastností:
    1. je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
    2. zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže si jej Prodávající nebyl vědom nebo bylo v době uzavření Smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
    3. je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat, a
    4. zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením Smlouvy.

Tento odstavec se nepoužije v případě, že Prodávající před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornil Kupujícího, že se některá vlastnost zboží liší a Kupující s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasil.

  1. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou nemůže Kupující zboží užívat, v případě, že Kupující vadu vytkl oprávněně.
  2. Prodávající odpovídá Kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle Smlouvy Prodávajícím provedena nebo byla provedena na odpovědnost Prodávajícího. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena Kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní Prodávající poskytl nebo kterou poskytl poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
  3. Je-li předmětem Smlouvy hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále jen „Zboží s digitálními vlastnostmi“) Prodávající zabezpečí, že budou Kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu. Vedle ujednaných aktualizací Prodávající zabezpečí, že budou Kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si zboží s digitálními vlastnostmi po převzetí uchovalo vlastnosti dle ustanovení 7.1. a 7.2., a že bude na jejich dostupnost upozorněn:
    1. po dobu dvou let, mají-li být podle Smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,
    2. po dobu, po kterou to Kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle Smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu zboží s digitálními vlastnostmi, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření Smlouvy a povaze závazku.

Tento odstavec se nepoužije v případě, že Prodávající Kupujícího před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a Kupující s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasil. Neprovedl-li Kupující aktualizaci podle předchozího odstavce v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že Kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle Smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle odstavce 7.5. písm. a), má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.

  1. Kupující je oprávněn vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí zboží. Je-li předmětem koupě zboží s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle Smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může Kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má Kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle tohoto odstavce neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže zboží užívat.
  2. Zboží může Kupující reklamovat těmito způsoby:
  1. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
  2. Má-li zboží vadu, může Kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
  3. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který Kupující zboží koupil.
  4. K odstranění vady převezme Prodávající zboží na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž zboží, jehož montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem Zboží předtím, než se vada projevila, Prodávající provede demontáž vadného zboží a montáž opraveného nebo nového zboží anebo uhradí náklady s tím spojené.
  5. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud:
  1. Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s odstavcem 7.10. a 7.11. tohoto článku Obchodních podmínek;
  2. se vada projeví opakovaně; je vada podstatným porušením Smlouvy, nebo
  3. je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
  1. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které Kupující obdržel.
  2. Kupující nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
  3. Odstoupí-li Kupující od Smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu cenu za zboží bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu Kupující prokáže, že zboží odeslal.
  4. Dokud Prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí Kupující platit dosud neuhrazenou cenu za zboží nebo její část.
  5. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud Prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
  6. Prodávající písemně vyrozumí Kupujícího o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení jejího odstranění a době jejího trvání. V případě zamítnutí reklamace bude Kupující vyrozuměn též o důvodech jejího zamítnutí.
  7. O reklamaci (tj. o způsobu řešení reklamace) rozhodne Prodávající ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od následujícího dne od podání reklamace. pokud se Prodávající nedohodne s Kupujícím na delší lhůtě k vyřízení reklamace - takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada na zboží skutečně existovala a Kupující má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
  8. Pokud si zboží Kupující nepřevezme v přiměřené době potom, co bude ze strany Prodávajícího vyrozuměn o možnosti zboží po opravě převzít, má Prodávající nárok na poplatek za uskladnění, a to ve výši, která je na trhu obvyklá.

 

7. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

  1. Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.
  2. Vyřizování stížností Kupujících, kteří jsou spotřebiteli, zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@navystavisti.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.
  3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je spotřebitelem, a to v případě, že Smlouva je uzavřena prostřednictvím elektronických prostředků.

 

8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    1. Pokud smluvní vztah vzniklý na základě Smlouvy obsahuje mezinárodní prvek (tedy například bude zboží zasíláno mimo území České republiky), bude se smluvní vztah vzniklý na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní vždy řádit právem České republiky. Pokud je však Kupující spotřebitelem, nejsou tímto ujednáním dotčena práva Kupujícího plynoucí mu z obecně závazných právních předpisů.
    2. Znění Obchodních podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek.
    3. Smlouva včetně Obchodních podmínek je archivována Prodávajícím v elektronické podobě, ale není Kupujícímu přístupná. Vždy však tyto Obchodní podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdrží Kupující e-mailem a bude tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez součinnosti Prodávajícího. Prodávající tedy doporučuje Kupujícímu si vždy potvrzení Objednávky a Obchodní podmínky uložit.
    4. Kupující, který je spotřebitelem a jehož právo bylo dotčeno nekalou obchodní praktikou dle ustanovení § 4 a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může vedle nároků plynoucích mu z Občanského zákoníku a těchto Obchodních podmínek:
      1. a) odstoupit od Smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření Smlouvy, nebo
      2. b) požadovat přiměřené snížení ceny za zboží v rozsahu odpovídajícím povaze a závažnosti nekalé obchodní praktiky.

Kupující, který je spotřebitelem, nemůže odstoupit od Smlouvy, prokáže-li Prodávající, že je to s ohledem na předmět Smlouvy, povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené.

  1. 5. Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 2. května 2024.